21/11/2014 - 18:54

Ανακάλυψαν δύο νέους θεμελιώδεις δομικούς λίθους της ύλης στο CERN!

style="text-align: justify;">Δύο νέα υποατομικά σωματίδια, τα οποία θεωρείται ότι μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε θεμελιώδη ερωτήματα για τη δημιουργία του σύμπαντος, ανακάλυψαν οι επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικής Έρευνας (CERN).

Όπως συνέβη και με το μποζόνιο του Χιγκς, οι ερευνητές πίστευαν στην ύπαρξη των εν λόγω σωματιδίων, αλλά δεν είχαν καταφέρει να τα ανιχνεύσουν μέχρι σήμερα. Πρόκειται, λοιπόν, για υποσωματίδια που ανήκουν στην κατηγορία των βαρυονίων και αποτελούνται από τρία κουάρκ, δηλαδή θεμελιώδεις δομικούς λίθους της ύλης, τα οποία αλληλοσυνδέονται με κοσμικές δυνάμεις.

Τα νέα σωματίδια έχουν έξι φορές το μέγεθος των πρωτονίων που χρησιμοποίησαν οι επιστήμονες στα πειράματά τους στη μήκους 27 χιλιομέτρων σήραγγα του Μεγάλου Επιταχυντή Αδρονίων (LHC) του CERN, τα οποία και άγγιξαν το 99,9% της ταχύτητας του φωτός πριν συγκρουστούν.

Σύμφωνα με τους ερευνητές τουλάχιστον 3 έως 5 νέα σωματίδια ανιχνεύονται κάθε χρόνο. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που σε ένα πείραμα εντοπίστηκαν δύο μαζί.
Η ανακάλυψη των ειδικών βασίζεται στις μετρήσεις που πραγματοποίησαν το διάστημα 2011-2012, καθώς ο LHC βρίσκεται σε φάση αναβάθμισης τα τελευταία δύο χρόνια. Ο νέος κύκλος των πειραμάτων θα ξεκινήσει το Μάρτιο του 2015.

πηγή: www.e-typos.com