Skip to main content
|

«Ο Χάρι Πότερ και το καταραμένο παιδί» των Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, Τζον Τίφανι & Τζακ Θορν

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

«Ο Χάρι Πότερ και το καταραμένο παιδί» των Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, Τζον Τίφανι & Τζακ Θορν, από τις Εκδόσεις Ψυχογιός (Μετάφραση: Έφη Τσιρώνη, Πρώτη έκδοση: Οκτώβριος 2016)

 

Γράφει η Ράνια Μπουμπουρή

 

Ο Χάρι Πότερ και το καταραμένο παιδί είναι η όγδοη ιστορία του Χάρι Πότερ, η οποία όμως δεν αποτελεί μυθιστόρημα, όπως οι προηγούμενες, αλλά το σενάριο του θεατρικού έργου που ανέβηκε το καλοκαίρι του 2016 στο Λονδίνο (30 Ιουλίου, την ημέρα των γενεθλίων του Χάρι Πότερ), με την υπογραφή των Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, Τζον Τίφανι και Τζακ Θορν, και παίζεται έκτοτε με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία, αποσπώντας αλλεπάλληλες διθυραμβικές κριτικές.

Σύμφωνα με την υπόθεση, δεκαεννέα χρόνια μετά τη συντριβή του Βόλντεμορτ στη Μάχη του Χόγκουαρτς, ο Χάρι Πότερ είναι υψηλά ιστάμενος και σκληρά εργαζόμενος στο Υπουργείο Μαγείας, σύζυγος της Τζίνι Ουέσλι και πατέρας τριών παιδιών που πηγαίνουν σχολείο. Κι ενώ ο Χάρι παλεύει με το παρελθόν του, προσπαθώντας να απαγκιστρωθεί από αυτό, ο μικρότερος γιος του, ο Άλμπους Σέβερους, έρχεται αντιμέτωπος με το βάρος της οικογενειακής κληρονομιάς που ποτέ του δεν θέλησε. Καθώς το παρελθόν μπλέκεται δυσοίωνα με το παρόν, πατέρας και γιος ανακαλύπτουν τη δυσάρεστη αλήθεια: κάποιες φορές, το σκοτάδι αναδύεται από κει που δεν το περιμένεις.

Η ιστορία, γραμμένη σε αυτή τη σεναριακή μορφή, ίσως φανεί αποθαρρυντική στην αρχή – και ιδίως στους λάτρεις της σειράς Χάρι Πότερ, που ήταν μαθημένοι στην ισορροπία ανάμεσα στα περιγραφικά και τα διαλογικά μέρη. Εδώ υπάρχουν σκηνικές οδηγίες στην αρχή των πράξεων ή και διάσπαρτες στο κείμενο, κι έπειτα μόνο διάλογοι ανάμεσα στα πρόσωπα του έργου. Αφότου όμως μπει κανείς στο κλίμα, δεν στέκεται πια σ’ αυτό και παρασύρεται από την υπόθεση. Όπως μας έχει συνηθίσει η Ρόουλινγκ, πρόσωπα που έχουμε συναντήσει στα προηγούμενα βιβλία, δίχως να έχουν διαδραματίσει κάποιον σπουδαίο ρόλο, εδώ φωτίζονται με τρόπο που να δίνει ώθηση στις εξελίξεις, όπως είναι λ.χ. η Μάγισσα με το Καρότσι στο «Χόγκουαρτς Εξπρές» ή ο πατέρας του αδικοχαμένου Σέντρικ Ντίγκορι.

Τα κύρια θέματα των προηγούμενων βιβλίων επανεμφανίζονται δυναμικά: η μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό, η δύναμη της φιλίας, οι προσωπικές αναζητήσεις που οδηγούν στην ωριμότητα μέσ’ από συναρπαστικές περιπέτειες. Με τη διαφορά ότι εδώ ο Χάρι Πότερ είναι πατέρας, κι έτσι δίνεται μεγαλύτερη έκταση και προσοχή στο θέμα της σχέσης πατέρα-γιου, με εμβάθυνση που επεκτείνεται σε διάφορους τύπους σχέσεων, λ.χ. του Ντράκο Μαλφόι ως γιου με τον πατέρα του, αλλά και ως πατέρα με τον γιο του. Άλλη μεγάλη διαφορά είναι η παρουσίαση των χωροχρονικών ταξιδιών: μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει τον Χάρι Πότερ να ταξιδεύει στον χρόνο μέσ’ από την Κιβωτό των Στοχασμών ως απλός θεατής, που δεν μπορεί να επηρεάσει τις εξελίξεις. Τώρα όμως ο γιος του, μαζί με τον κολλητό του, οι πρωταγωνιστές δηλαδή του έργου, ταξιδεύουν κανονικά στον χρόνο… αλλά περισσότερα δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε εδώ, για να μη χαλάσουμε τις εκπλήξεις και τη μαγεία του βιβλίου!

Επιγραμματικά, θα πούμε μόνον ότι, χωρίς να είναι το καλύτερο βιβλίο της σειράς, είναι κι αυτό πρωτότυπο και συναρπαστικό, κι έχει πάρει επάξια τη θέση του ως συνέχεια των προηγούμενων τόμων. Η βιβλιοθήκη των αναγνωστών που λατρεύουν τον Χάρι Πότερ, μικρών και μεγάλων, θα είναι λειψή χωρίς αυτό.

Βρείτε το εδώ

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

Διαβάστε επίσης
Άρθρα απο την ίδια κατηγορία