17/11/2014 - 18:17

Ενα φιλί μεταδίδει 80 εκατομμύρια βακτήρια

style="text-align: justify;">Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι το φιλί διάρκειας 10 δευτερολέπτων μπορεί να μεταδώσει μέχρι 80 εκατομμύρια βακτήρια.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η στενή σωματική επαφή κατά τη διάρκεια του φιλιού αφορά την πλήρη επαφή της γλώσσας και της ανταλλαγής σάλιου, που οδηγούν σε μεταφορά επικίνδυνων βακτηρίων.
Ερευνητές του Micropia μελέτησαν 21 ζευγάρια ζητώντας τους να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια για τις συμπεριφορές τους όσον αφορά το φιλί περιλαμβανομένης της μέσης συχνότητας φιλιών.
Σε πείραμα για την ποσοτικοποίηση των βακτηρίων, το κάθε μέλος των ζευγαριών κατανάλωσε προβιοτικό ρόφημα που περιείχε ποικιλίες βακτηρίων.
Μετά από ένα φιλί, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ποσότητα των προβιοτικών βακτηρίων στο σάλιο αυτού που το έλαβε αυξήθηκαν κατά 3 φορές.
Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι συνολικά 80 εκατομμύρια βακτήρια θα μπορούσαν να μεταφερθούν με φιλί διάρκειας 10 δευτερολέπτων.
Κατά μέσον όρο φάνηκε ότι σύντροφοι που φιλιούνταν τουλάχιστον 9 φορές την ημέρα είχαν παρόμοιες κοινότητες στοματικών βακτηρίων.
Η έρευνα υποδεικνύει επίσης σημαντικό ρόλο για άλλους μηχανισμούς που επιλέγουν τη στοματική μικροχλωρίδα, η οποία προκύπτει από κοινό τρόπο ζωής και συνήθειες διατροφής και προσωπικής φροντίδας.
Η μικροχλωρίδα σχηματίζεται από γενετικούς παράγοντες, διατροφή και την ηλικία, αλλά επίσης και από τους ανθρώπους με τους οποίους αλληλεπιδρούμε.
Με το στόμα να φιλοξενεί περισσότερο από 700 ποικιλίες βακτηρίων η στοματική μικροχλωρίδα φαίνεται να επηρεάζεται από όσους είναι πιο κοντά σε εμάς.
Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Microbiome’’.

πηγή: www.iatronet.gr