Πολιτική

06/01/2012 - 16:01

Ειδική Δέησις υπέρ Εφραίμ!

(

ελουμένη εν Βατοπεδίω, αλλά ενδείκνυται διά το ομοιότυπον αυτής, και προς χρήσιν των… ήδη δεομένων κληρικών, εν τε τοις ρωσικοίς και εν τισι εν Κύπρω και εν Ελλάδι ναοίς).

Ο ιερεύς (Αρσένιος): Ευλογητός ο θεός (Μαμωνάς) ημών πάντοτε, νυν και αεί και εις τους των αιώνων.

Ο χορός:Αμήν.

Σώσον κύριε τους πιστούς σου, και ευλόγησον την κληρονομίαν σου,

νίκας τοις λαμογίοις κατά των νόμων δωρούμενος,

και το σον φυλάττων, των κομβιναδόρων το σύστημα.

Ο διάκονος:-Εν ειρήνη του κυρίου δεηθώμεν.

Ο χορός:- Κύριε ελέησον.

Ο διάκονος:-Υπέρ της άνωθεν ειρήνης / και σωτηρίας των ψυχών, /

της των απλήστων  ευφροσύνης / Βατοπεδίου μοναχών.

Ο χορός:-Δι ευχών, δι ευχών, δι  ευχών  / του αγίου ηγουμένου ημών.

Ο διάκονος:- Υπέρ του νυν διωκομένου / και εν φρικτώ ονειδισμώ /

                        πατρός ημών, ευρισκομένου / και εν αδίκω εγκλεισμώ.

Ο χορός:- Σεισμό, αυτοίς, σεισμό, / και καταποντισμό.

Ο διάκονος:- Υπέρ της λίμνης Βιστονίδος  / και γύρωθεν περιοχής, /

και ιεράς ημών φροντίδος  / προς σωτηρίαν της ψυχής.

Ο χορός:- Ψυχής, ψυχής, ψυχής,  / και πάσης μοναχής…

Ο διάκονος:- Υπέρ αέρων ευκρασίας  / και λαμογίων ιερών, /

πάσης αρχής και εξουσίας,  / εις της κομβίνας τον χορόν.

Ο χορός:- Χορόν, χορόν, χορόν,  / εις της μάσας τον καιρόν.

Ο διάκονος:- Υπέρ μονής Βατοπεδίου,  / υπέρ πιστών του Μαμωνά, /

κατά παντός δε αλλοτρίου  / ένθεν και ένθεν, λέμε…να!  (χειρονομία,   στα τέτοια μας…)

Ο χορός:- Να… να…να… / Ό,τι κι αν λέτε, να!...

-Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν,  οι δε εκζητούντες  χρυσόβουλα,

ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού.

Διάκονος:  - Πράξεων Βατοπεδινών  το ανάγνωσμα. (απόστολος-άνευ ευαγγελίου)

Ιερεύς:  -Πρόσχωμεν

Διάκονος:- Εγένετο εν ταις ημέραις εκείναις εν Βυζαντίω, Ανδρονίκου του Παλαιολόγου βασιλεύοντος, επίσκεψις μοναχών Βατοπεδίου Μονής, και προσκυνήσαντες αυτόν ητήσαντο παρ’ αυτώ σύνταξιν χρυσοβούλου λέγοντες: «Δος ημίν βασιλεύ γην και ύδωρ και πάσαν κυριαρχίαν και επικαρπίαν εν αυτοίς εις τους αιώνας των αιώνων, δια τα καλά και συμφέροντα τη μονή και ταις κοιλίαις και ψυχαίς ημών».

Ο δε βασιλεύς ηρώτησεν αυτούς: «Πού έστιν τοιούτον ύδωρ και τοιαύτη γη ένθα υμείς θέλετε κυριαρχείν επ αυτών καρπούμενοι;». Οι δε είπον: «Εν Βιστονίδι λίμνη και εν πάση τη παραλιμνίω αυτής περιοχή, δια τα καλά και συμφέροντα τη μονή και ταις κοιλίαις και ψυχαίς ημών».

Ακούσας ο βασιλεύς και εκπλαγείς ανέκραξεν: «Ίνα τι τοσαύτα αιτείσθε, δια τα καλά και συμφέροντα τη μονή και ταις κοιλίαις και ψυχαίς υμών; Ελθέ… μονή εις τον τόπον σου, ίνα μή σε αποκολλήσω!»

Οι δε εμμένοντες πεισμόνως, εξηνάγκασαν τον βασιλέαν και συντάξας χρυσόβουλον είπεν αυτοίς: «Νίπτω τας χείρας μου. Λάβετε, φάγετε και καλά υστερινά».

Και ιδού εν καιρώ έλευσις Εφραίμ, Κυπρίου ανδρός επιτηδείου τε και  πολυμηχάνου μοναχού, όστις χρησθείς ηγούμενος εν τη μονή, κατέστησεν ταύτην πλουσίαν τε και καρποφόρον, επικυριαρχήσας εν Βιστονίδι λίμνη και εν πάση τη παραλιμνίω αυτής περιοχή και εν πολλοίς αγροίς και κτηρίοις της χώρας ταύτης, συνάγων πλούτον εκ χρημάτων και αγαθών και οφσορικών συναλλαγών, εμπλέξας δε ηγέτας τε και άρχοντας και επιφανείς, μετέβαλεν το Βατοπέδιον εις ευδαιμονίας βαλτοπέδιον και εναγκαλισθείς  αυτούς ήρχισεν χορεύων και άδων μετ’ αυτών χαρμοσύνως:

 Ησαΐα χόρευε, οι πεινώντες πιάστε τον χορόν, και ρίξτε το εις την μάσαν επιμελώς,               

και «χλάπα της και χλούπα της», άχρι σκασμού, και μεγαλύνοντες τον Εφραίμ ευχαριστήσατε.

Ο ιερεύς:- Ειρήνη σοι τω αναγνόντι και παντί τω λαώ.  

Ο χορός:  Αλληλούϊα, αλληλούϊα, αλληλούϊα!

--Εν Βιστονίδι  βυθιζομένου σου γέροντα,      (όπως εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου…)

των κυβερνώντων εφανερώθη η προσήλωσις, του γαρ Ρουσόπουλου η φωνή προσεμαρτύρει σοι, αγαπητόν σε πατέρα ονομάζουσα, και το θέμα εν είδει της αρπαχτής, εβεβαίου  του κόλπου το αληθές, ο επιφανής Εφραίμ εις τα οφσόρ

και τον κόσμον διδάξας, δόξα σοι!

Ο ιερεύς: Δι ευχών του αγίου ηγουμένου ημών, κύριε Μαμωνά ο θεός ημών, ελέησον και σώσον αυτόν και ημάς!

Ο χορός: Αμήν!        ( και απόλυσις )

                                                *   *   *

Συμπέρασμα:Χαίρε θύμα, χαίρε ψώνιο / χαίρε σύμβολο αιώνιο (ρωμιέ φουκαρά)! Πλήρωνε χαράτσια και τα σπασμένα! Μέσα, όχι μόνο ο Εφραίμ, αλλά και όλα τα καθαρματοειδή που κατά καιρούς δια του «χλάπα της και χλούπα της», μας ρίμαξαν!!!

Βαγγέλης Χατζημανώλης

 

------------------------

Μας το έστειλε φίλος αναγνώστης - Αρχική δημοσίευση εφημερίδα Δημοκράτης Μυτιλήνης 6/01/2012

 

 

Μοιράσου το άρθρο!