30/11/2013 - 15:55

Απέσυραν μελέτη για «καρκινογόνο» μεταλλαγμένο αραβόσιτο

style="text-align: justify;">Αποσύρθηκε έπειτα από πολύμηνη έρευνα δημοσίευση, η οποία συνέδεε το γενετικά τροποποιημένο αραβόσιτο της Monsanto με την εμφάνιση όγκων σε ποντίκια. Ο λόγος ήταν το ότι δεν πληρούσε τα απαραίτητα επιστημονικά κριτήρια.

Τα αποτελέσματα της μελέτης του γάλλου Ζιλ-Ερίκ Σεραλινί δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Food and Chemical Toxicology, το Σεπτέμβριο του 2012. Οι εκδότες ανακοίνωσαν ότι αποσύρουν την εργασία, καθώς το δείγμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν πολύ μικρό για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

«Η απόσυρση είναι αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς και χρονοβόρας ανάλυσης του άρθρου που δημοσιεύτηκε και των δεδομένων που παρατίθενται σε αυτό, καθώς και μιας έρευνας γύρω από την ομότιμη αναθεώρηση πίσω από το άρθρο», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εκδότες. Σε επιστολή τους προς τον ερευνητή γράφουν ότι, ενώ τα αποτελέσματα δεν είναι λανθασμένα, είναι «ασαφή και, κατά συνέπεια, δεν πληρούν τους όρους για δημοσίευση».

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης, ο Σεραλινί παρακολουθούσε 200 ποντίκια επί δύο χρόνια, ουσιαστικά δηλαδή για όλη τους τη ζωή. Τα είχε χωρίσει σε δέκα ομάδες, αποτελούμενες από 10 αρσενικά και 10 θηλυκά. Κάποιες από αυτές τις ομάδες τρέφονταν με καλαμπόκι της Monsanto, γενετικά τροποποιημένο έτσι ώστε να είναι ανθεκτικό σε ένα παρασιτοκτόνο.

Σε γενικές γραμμές, τα ποντίκια που είχαν τραφεί με αυτό το καλαμπόκι εμφάνισαν περισσότερους όγκους και πέθαναν νωρίτερα από τα ποντίκια των ομάδων που τρέφονταν με κανονικό καλαμπόκι και νερό.

Η δημοσίευση είχε προκαλέσει εξαρχής έντονες αντιδράσεις από πολλούς ερευνητές, ενώ πολέμιοι των γενετικά τροποποιημένων οργανισμών την επικαλέστηκαν ως απόδειξη των βλαβερών συνεπειών τους. Περισσότεροι από 700 επιστήμονες υπέγραφαν ανοιχτή επιστολή, στην οποία καλούσαν το Σεραλινί να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα δεδομένα της μελέτης του. Ο ίδιος ο ερευνητής, από το γαλλικό πανεπιστήμιο της Καέν, είχε δημοσιεύσει και άλλα άρθρα, στα οποία έθετε υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια των μεταλλαγμένων τροφίμων.

πηγή: thesspress.gr