Skip to main content
|

Μυτιλήνη: «Φυλακισμένα» έργα σε μουσείο ερμητικά κλειστό

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

Χρόνος ανάγνωσης :
3'
Το «Παρίσι δίχως τέλος» του Αλμπέρτο Τζιακομέτι, το «Ποίημα της ορθής γωνίας» του Λε Κορμπιζιέ, το «Τζαζ» του Ανρί Ματίς, το «Τσίρκο» του Φερνάντ Λεζέ και το «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου από τον Μαρκ Σαγκάλ, το «Ασμα των νεκρών» του Πιέρ Ρεβερντί από τον Πάμπλο Πικάσο και άλλα πρωτότυπα χειροποίητα αριστουργήματα βρίσκονται «φυλακισμένα» στις ερμητικά κλειστές αίθουσες του Μουσείου Στρατή Ελευθεριάδη - Teriade στη Μυτιλήνη.
 
Την ίδια στιγμή που το Τελλόγλειο Ιδρυμα τιμά στη Θεσσαλονίκη τον Μυτιληνιό κοσμοπολίτη εκδότη και τεχνοκριτικό, σαράντα χρόνια μετά τη μεγάλη έκθεση στο Grand Palais στο Παρίσι, το «σπίτι του» στη Μυτιλήνη παραμένει κλειστό για το κοινό σχεδόν έναν χρόνο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της ανακαίνισής του.
Παρά το γεγονός πως η επανέκθεση των έργων πραγματοποιήθηκε πέρυσι τον Μάρτιο και το έργο επισκευής, εκσυγχρονισμού, διαρρύθμισης και προσθήκης κατ' επέκταση του μουσείου, ένα έργο με προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι, ο χώρος δεν είναι ακόμη επισκέψιμος εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού που απαιτείται για την επαναλειτουργία του.
«Από το 2010 το μουσείο έχει επιστρέψει στην εποπτεία του φυσικού του φορέα, του υπουργείου Πολιτισμού.
Η επιστροφή αυτή έκανε δυνατή την ένταξη σε αναπτυξιακό πρόγραμμα των δυο έργων που είχε περισσότερο ανάγκη το μουσείο, τον εκσυγχρονισ?ό του κτιρίου και ειδικότερα του εκθεσιακού χώρου καθώς και τη συντήρηση των έργων της συλλογής», μας λέει ο διευθυντής του μουσείου, Κώστας Μανιατόπουλος, που εδώ και έναν χρόνο έχει κοινοποιήσει το ζήτημα στο υπουργείο.
«Εγιναν όλες οι ενέργειες από την πλευρά μας από τον Μάρτιο του 2014, από το υπουργείο δεν εκδηλώθηκε το ανάλογο ενδιαφέρον. Ούτε όμως υπήρξε καμία παράλληλη πίεση από τους φορείς του τόπου», εξηγεί ο διευθυντής του μουσείου.
«Ελπίζουμε ότι μια τόσο σημαντική συλλογή έργων τέχνης που καθιστά το μουσείο Teriade μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο, θα τύχει καλύτερης αντιμετώπισης αυτή τη φορά από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού».
 
Στολίδι
Το μουσείο-βιβλιοθήκη, που βρίσκεται δίπλα στο σπίτι που μεγάλωσε ο Teriade, ένα στολίδι της πόλης της Μυτιλήνης και ανεπανάληπτος χώρος πολιτισμού που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για τους φιλότεχνους επισκέπτες εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου, εντάχθηκε το 2011 σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Το έργο που ξεκίνησε το ίδιο καλοκαίρι πραγματοποιήθηκε με αυτεπιστασία από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων Βορείου Αιγαίου με προϋπολογισμό στο 1,4 εκατ. ευρώ για την εκ βάθρων ανακαίνιση, επισκευή και τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος κτιρίου και την ανέγερση μιας «προσθήκης», στον οποίο προστέθηκαν και 650 χιλ. ευρώ για την επανέκθεση των έργων.
«Αυτή τη στιγμή, παρά την ολοκλήρωση των έργων τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, δεν είναι δυνατή η επαναλειτουργία του μουσείου για τον πολύ απλό λόγο ότι παρά τα αιτήματα του διοικητικού συμβουλίου του προς το αρμόδιο υπουργείο, δεν έχει εγκριθεί ακόμη η πρόσληψη του ελάχιστου έστω, αναγκαίου προσωπικού που απαιτείται με την ανάλογη χρηματοδότηση φυσικά, για να ανοίξουν και να γίνουν επισκέψιμοι προς το κοινό οι εκθεσιακοί χώροι του μουσείου».
Στους πλήρως ανακαινισμένους και υπερσύγχρονους χώρους του μουσείου βρίσκονται, δυστυχώς χωρίς κανείς να μπορεί να τους επισκεφθεί, οι θησαυροί των «Grand Livres», των μεγάλων βιβλίων του εκδότη, που κατόρθωσαν να μείνουν στον χρόνο ως μνημεία λόγου και τέχνης δημιουργώντας μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα στους ποιητές και στους ζωγράφους.
Εκτός όμως από το εκδοτικό του έργο που περιλαμβάνει έναν ολόκληρο κόσμο σπάνιου πνευματικού και καλλιτεχνικού πλούτου το μουσείο φιλοξενεί και ένα μέρος από την αξιόλογη συλλογή του με έργα κυρίως Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως του Γιάννη Τσαρούχη, του Ορέστη Κανέλλη, του Γιώργου Βακιρτζή και αρκετών άλλων ζωγράφων, που όλοι τους αντιπροσώπευαν τα σύγχρονα ρεύματα της εποχής τους.
 
ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ/ εφημερίδα ΕΘΝΟΣ 

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

Διαβάστε επίσης
Άρθρα απο την ίδια κατηγορία