Editorial

25/04/2015 - 07:52

Editorial - Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Μανταμάδο. Οι «φιλόζωοι» δεν κατάφεραν να χαλάσουν τη γιορτή του Ταξιάρχη. Αν και ισχύει η απαγόρευση από τις δικαστικές αρχές  με το επιχείρημα  «να τηρηθούν οι υγειονομικοί κανονισμοί που αφορούν τη σφαγή ζώων αποκλειστικά σε σφαγεία, αλλά και του νόμου περί προστασίας των ζώων, που απαγορεύει τη διατήρηση ζώων για πολιτιστικούς και άλλους παρεμφερείς σκοπούς» η σφαγή του ταύρου θα γίνει κανονικά στο σφαγείο της περιοχής.
Θα ακολουθηθεί η γνωστή διαδικασία με τις φωτιές, τα 44 καζανιά και το μαγείρεμα του παραδοσιακού «κισκέκ» (βρασμένο κρέας κοπανισμένο με σιτάρι και κύμινο).
Προσέξτε τώρα τη λεπτομέρεια: η όλη φασαρία από τους «φιλόζωους» έγινε για το μέρος που θα γίνει η σφαγή. Αυτό ήταν το βασικό  τους επιχείρημα. Εδώ και χρόνια η σφαγή του ταύρου στον προαύλιο χώρο του ναού γινόταν με ειδικό όπλο "αναισθησίας ζώων" και μετά ακολουθούσε η εκδορά όπως συμβαίνει και στα σφαγεία. Κανένας βασανισμός ζώου! Βέβαια όλα αυτά είναι λεπτομέρειες για τους «φιλόζωους» της υποκρισίας. 
Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταγγελίες για τη σφαγή του ταύρου ξεκίνησαν από περιοχές εκτός Λέσβου. Από την Πανελλαδική Φιλοζωική - Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και τη Πανελλαδική συντονιστική επιτροπή ζωοφιλικών σωματείων, με έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης! Ναι αγαπητοί αναγνώστες και η Κρήτη ασχολήθηκε μαζί μας. Λίγο μετά μπήκε στο παιχνίδι και η γνωστή μας «Κιβωτός» στη Λέσβο. Ίσως η «Κιβωτός» να μην μπορούσε μόνη της να σηκώσει την κατακραυγή του κόσμου και ζήτησε βοήθεια από άλλα «φιλοζωικά» σωματεία.  
Ενδιαφέρον έχει και το πάθος που έδειξαν οι «φιλόζωοι» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από βρισιές και «γαλλλικά» πήραν άριστα.
Προτείνουμε στους «φιλόζωους» της Λέσβου να προχωρήσουν και σε νέες καταγγελίες.Το  παραδοσιακό «κισκέκ» στο Μανταμάδο παρασκευάζεται σε υπαίθριο χώρο που δεν έχει τις προδιαγραφές που απαιτούν οι χώροι εστίασης; Επίσης μπορούν να κάνουν καταγγελίες για το ρουκετοπόλεμο στη Χίο. Παράνομη κατοχή και χρήση εκρηκτικών. Τέλος να κάνουν και καταγγελία για τα κάψαλα. Ανάβουν φωτιές μέσα στην αντιπυρική περίοδο.
Πέρα από αυτά τα αστεία (που διαβάσαμε και στο μέσα κοινωνικής δικτύωσης) το να είσαι φιλόζωος σημαίνει ότι πρώτα από όλα είσαι άνθρωπος και μπορείς να κατανοήσεις τι είναι παράδοση και τι όχι.  Να μπορείς να κατανοήσεις ότι οι παραδόσεις που έχουν σχέση με τη θρησκεία δεν έχουν πάντα σχέση με το γράμμα του νόμου. Αν ως φιλόζωος δεν μπορείς να σεβαστείς τους συνανθρώπους σου και την αγάπη που τρέφουν για την εορτή του Ταξιάρχη τότε μάλλον τα ζώα υπάρχουν για να λύσουν τα δικά σου προβλήματα…
 
φωτογραφίες Γιάννης Βουλγαράκης

Μοιράσου το άρθρο!